DET SIGER DE - UDTALELSER FRA TIDLIGERE KURSISTER

​Her finder du udtalelser og feedback på individuelt forløb, 8 ugers mundfulness grundforløb og på mindfulnessintroduktioner.

Læs hvad andre siger, og tag stilling til, om du også mener at jeg kan hjælpe netop dig. Jeg ser frem til at høre fra dig.

​FEEDBACK PÅ INDIVIDUELT FORLØB

Autopilot - Nej tak!

Jeg startede i et intensivt forløb hos Ulla med troen om, at jeg blot havde lidt for meget fart på, og den kunne bremses med lette teknikker og procedurer.... Det var egentlig lige til.... Dog blev rejsen en lidt anden, men absolut ikke mindre god - tværtimod!

Når jeg ser tilbage nu, er jeg blevet rigere - på mange måder.

Mindfulness er med mig hele tiden - hvert minut. Jeg har deltaget på forskellige grundkurser ad flere omgange, men har aldrig, før nu med Til stede i nuet, fundet løsningen på at integrere det i hverdagen. Én ting er min daglige meditation.... den er skøn og giver en masse. Men det er alle de gange i løbet af dagen, hvor jeg liiiige fanger tanken om at være til stede, bemærker, mærker, føler, ser, dufter, smager, der gør hele forskellen. Og hvor er der meget man går glip af, når tempoet er for højt og autopiloten er slået til....

Ulla har formået at fange min barnlige nysgerrighed, min teenagefjollede glæde og min voksne kærlighed med hendes rolige, kompetente og altfavnende måde, at byde velkommen i universet mindfulness...... Tak!​

Men nu skal det jo ikke lyde som om det var nemt og lige til hele vejen.... Jeg startede i forløbet i "højt tempo", undervejs blev der knoklet for at tillære de nye vaner, og i den proces begyndte jeg hurtigt at kunne mærke mig selv fysisk, men ikke mindst mentalt, fik jeg mig selv at føle. Jeg væltede med et brag og en diagnose der hed stress..... føj for pokker!!

Heldigvis har alle teknikkerne, og den skrottede autopilot gjort, at jeg hurtigt er på højkant, har endnu mere glæde ved livet, end da jeg startede i forløbet.

Mindfulness er nu en del af mig, og det bedste er at vide, at hver dag er en ny opgave til opmærksomhed. Ikke kun jeg har vundet ved mit valg om, at komme til stede. Også kolleger, familie og venner nyder nu godt af balancen :-)

Pernille Yde Sørensen​

Jeg har med meget stor glæde modtaget Pernilles "historie". En meget åbenhjertig skildring af vejen "hjem til sig selv".

Kære Pernille - tak fordi du ville dele dine oplevelser.

Maries fortælling

​Efter længere tids stress med mange fysiske symptomer, angstanfald, tankemylder og tristhed, besluttede jeg at skrive til Ulla 2.juledag. Jeg følte, at jeg skulle have styr på mine tanker og have mit hurtigt bankende hjerte og åndedræt under kontrol igen.

Derfor valgte jeg at købe et individuelt mindfulnessforløb. Jeg var hurtigt til en førsamtale og jeg skulle påbegynde mit mindfulnessforløb ugen efter.

Jeg blev bl.a. introduceret til meditation. Jeg lærte hvordan jeg skulle meditere og Ulla forklarede teknikker til afslapningen under meditation. Derudover fik jeg undervisning omkring tanker og mindfulness. Ved hver session prøvede jeg en meditation, og fik cd'er og lydfiler med hjem, så jeg kunne øve det hjemme.

Det betød meget for mig, at Ulla og jeg øvede det sammen. Det var rigtig rart at blive guidet igennem, og jeg følte mig i meget trygge hænder.

Hver session hos Ulla har en overskrift som f.eks. "tanker" og "stilhed". Jeg var vild med sessionen i stilhed, og har allerede aftalt med Ulla, at jeg skal prøve én igen. Alle bør opleve den session.

Efter at have været på dette individuelle forløb har jeg oplevet, at jeg kan bruge mit åndedræt som et værktøj til, at finde ro og stoppe et evt. angstanfald.

Jeg har igennem forløbet trænet mine tanker, således at de ikke fylder på samme måde, som før. Det at jeg ikke oplever tankemylder på samme måde mere, gør at jeg kan være til stede nu og her, i større grad end før. Det har også betydet, at mine tanker ikke kører i en negativ spiral, jeg har lært blot at registrere tankerne, uden at gå ind i dem. Dette værktøj husker jeg på hver evig eneste dag, hvis negative tanker dukker op.

Begge de nævnte ting har givet mig en rolig nattesøvn.

Min tristhed, som jeg var bange for skulle udvikle sig til en depression, forsvandt hurtigt. Det motiverede mig meget.

Selv om det er svært at få mediteret hver dag, så forsøger jeg at få det gjort. Når man som jeg, har mærket effekten, så tøj jeg ikke at lade være.

Et individuelt forløb gav mening for mig, fordi jeg var sårbar og fordi det skulle være meget intensivt.

Jeg vil om et stykke tid gerne på endnu et individuelt forløb, da det er fantastisk at blive guidet på den måde, jeg blev.

Jeg anbefaler Ullas individuelle mindfulnessforløb til alle, som vil opleve en ro i sig selv.

"Marie"

Jeg har haft Marie i et individuelt forløb, hun fortæller her om sine oplevelser med mindfulness. Marie er ikke hendes rigtige navn, men valgt for at opfylde ønsket om anonymitet.

Det har været en ganske særlig fornøjelse at have Marie i et forløb. At få lov til at være en del af hendes - meget store - udvikling igennem forløbet. Marie tog mindfulness til sig, og arbejdede sig til et fantastisk resultat. Det fylder mig med en meget stor glæde at læse hendes oplevelser genfortalt her.

5 fantastiske dage

Tusind tak Ulla, for 5 fantastiske dage i total Mindfulness. Jeg har fået meget med mig. Du gav mig en del værktøjer, som jeg kan bruge videre i mit liv.

Tak for din rolige måde, at kanalisere din viden og Mindfulness ud på, det var rart og nænsomt.

Jeg følte mig "hjemme" i trygge omgivelser. Tog af sted med opløftet hoved, positivitet, masser af fornyet energi og MINDFULNESS:-) God sommer!

Lisbeth Hansen​

En spændende rejse

Det var en spændende rejse gennem mindfulness, jeg har lært at skabe ro i krop og sjæl gennem de forskellige teknikker.


Du har været en fantastisk guide igennem forløbet.

Jeg har også lært at være til stede i nuet, og øver mig hele tiden på at blive bedre.

Med venlig hilsen
Mette Gregersen

​FEEDBACK PÅ 8 UGERS MINDFULNESS GRUNDFORLØB

Gid mange andre ville gøre det samme

Tak for et super godt kursus i Mindfulness. Det var rigtig godt og gavnligt. Jeg vil bruge det i min hverdag, som så kan blive endnu bedre. Gid mange andre ville gøre det samme.

Tak til dig, du dejlige instruktør.

Karin Kristensen​

Tak for nærværende sessioner

Jeg har fået meget ud af kurset. Feks. det at kunne åbne en "værktøjskasse" og finde det frem, der lige skal bruges i det givne øjeblik - det er super.

Jeg ønsker at videreuddanne mig og håber på sigt, at kunne formidle min viden videre til andre.

Jeg kan anbefale mindfulness til alle der ønsker at gøre noget godt for sig selv, og dermed også gøre noget godt for andre. Det at være bevidst til stede gør en stor forskel i oplevelsen af øjeblikkene, som følger efter hinanden, som "perler på en snor".

Anonym

Et mindfulness-forløb kan varmt anbefales

I en travl hverdag med et stort pres (som mange sikkert kender), giver et mindfulness-forløb en god mulighed for at koble fra og bare være. Gennem de 8 uger lærte jeg forskellige teknikker til at være mere til stede.​

Kunsten er at holde fast i de gode teknikker.

Det bedste var timerne i stilhed - det gav en dejlig ro langt ind i kroppen og sjælen. Jeg nød virkelig disse timer!

Karen

Mindfulness forløb

Jeg træner meget i mindfulness, og det begynder at blive mere naturligt nu.

Det er en fantastisk gave jeg her har fået, og det har virkelig givet mig mod på livet igen.

Jeg er godt i gang med en oprydning af min fortid, og det letter at få tømt rygsækken. Samtidig arbejder jeg med mine personlige værdier, hvad vil jeg med mit liv nu? Så nyder jeg hver dag for alt hvad den bringer mig.

Jeg er begyndt at stifte venskaber og er mere social. Min angst får ikke lov at styre på samme måde længere.

Jeg bruger min daglige to do liste og det fungerer rigtig godt for mig. Jeg fortsætter med de små meditationer, for de giver mig så meget ro og velvære.

Jeg håber at der er mange der melder sig til et kursus hos dig i fremtiden!

Stort knus fra mig til dig med tak fordi du har hjulpet mig i gang med at leve igen.

Mindfulness er fantastisk!

Lone B. Laursen

Mindfulness forløb

Jeg har gennemgået et forløb i mindfulness hos dig og har nydt hvert eneste øjeblik. Jeg har fået tilført flere værktøjer, som er medvirkende til at gøre min hverdag lettere.

Hvis jeg skal pege på en af de større "forandringer" i mit syn på hverdagen, er det nok evnen til at kunne tage et mentalt break/stop når jeg har behovet.

Jeg har lært at stoppe op og fokusere på / reflektere over ting, som tidligere var bagateller i mit verdensbillede. Du har gjort mig utrolig opmærksom på hverdagsting - og, ikke mindst - hvad jeg kan bruge disse ting til, når jeg trænger til en pause fra dagligdagens jag.

"Til stede i nuet" har fået en helt anden og meget mere konkret betydning for mig. Jeg ser frem til at benytte endnu flere af dine ideer, også på tidspunkter, hvor man normalt ikke føler, at man har tid eller overskud til at sætte sig ned og koble fra.

Samtidig en stor tak til mine "medstuderende", det var en stor fornøjelse at være sammen med jer - også på denne anderledes måde.

Robert Weitling

Økonomimedarbejder

Post Danmark

Grundkursus i mindfulness

Har gennemført et grundkursus i Mindfulness hos Ulla Søgaard sammen med 3 kollegaer. Min baggrund for deltagelse var en veloverstået kræftsygdom, det sidste giver lyst til at nyde livet og NUET - og det har Mindfulness absolut hjulpet mig med. Jeg nyder øjeblikket mere intenst, og har man svært ved at falde i søvn, så er det bare om at komme i gang med vejrtrækningsøvelserne, så falder hele kroppen til ro.

Noget andet er, at min læge har anbefalet mig at bruge Mindfulness, når jeg bliver lækkersulten om aftenen.

Vægten skal gerne reduceres stille og roligt, og det kan Mindfulness også hjælpe med. Man skal blot nyde de få bolcher eller stykker lakrids, man har givet sig selv lov til - så intenst, som man lærer på et Mindfulness-kursus.

Jeg vil gerne give mine varmeste anbefalinger til at følge et af Ullas kurser.

Connie M. Clausen

Hvad har jeg fået ud af endnu en omgang Mindfulness ??

Jeg sidder og tænker tilbage på, hvor ukontrolleret jeg var - inden jeg mødte ind til 1. omgang Mindfulness. Det er simpelthen fantastisk, hvad jeg har fået af redskaber til at skabe kontrol og rolighed i et hektisk "nu".

Jeg kan mærke at 2. omgang har givet mig en fuldstændig afslappethed og kontrol ved f.eks. meditationer - så jeg kan med ét slappe af, trods opgaver vælter ned over mit hoved. Skønt og befriende.

Glæden og positiviteten er også kommet langt højere op på mit "livs-barometer" og Mindfulness er blevet min tro følgesvend.

Lotte Møller

Udviklingskonsulent

Post Danmark

Jeg har fået følgende ud af mit forløb med mindfulness

Kan takle stressede situationer med et overblik, som jeg ikke havde før.

Har ikke hovedpine eller spændinger i hverdagen, som jeg havde før.

Er blevet meget gladere og nyder tidspunkter i nuet, som jeg ikke har oplevet før.

Mit overskud i hverdagen er blevet større, og jeg bliver ikke urolig når der er mange nye ting, som jeg gjorde før.

Fokus på åndedræt, som jeg ikke har tænkt på før.

Men jeg har nu redskaber til at takle uro og nye stressende situationer, hvilket jeg gør 3-4 gange i ugen vha. sømmåtte og vejrtrækningeøvelse. 

- Af og til hører jeg dine CD'er. - Jeg har faste tidspunkter til dette og det er om aftenen, hvor der er ro i huset. Jeg takker dig for et fantastisk forløb og syntes du er en super instruktør med en fantastisk rolig stemme.

Lotte Møller

Udviklingskonsulent

Post Danmark

Mindfulness har givet mig en højere livskvalitet og øget indre ro

Luk øjnene og træk vejret dybt. Luk tankerne ude for en stund og meditér!

Vær tilstede i nuet, uden at bedømme og vurdere.

Det råd vil jeg give alle efter at jeg har siddet i Ullas stue og lært de vigtige teknikker i mindfulness.

Det har givet mig højere livskvalitet og en øget indre ro.

Herudover har jeg lært en teknik, der giver mig en god søvn selv i pressede perioder i mit liv. Tak for det Ulla ;o)

Med venlig hilsen

Ulla Frisgaard

HR-konsulent

Post Danmark

FEEDBACK PÅ MINDFULNESSINTRODUKTIONER - HVAD FIK DU UD AF MINDFULNESS INTRODUKTIONEN?

Jeg oplevede en dejlig ro og afslapning i mødet med mindfulness.

​Introduktionen var godt forberedt og blev formidlet på en fin og engageret måde, med nogle gode øvelser undervejs..


Ella Pedersen​

​Jeg fik en forsmag på en afslappende seance med nogle gode øvelser. Det særligt gode var at opdage den ro man kunne finde, på meget kort tid.


Kim

Jeg fik indblik i en ny måde at tænke/leve sin hverdag på.

En øjenåbner om hvordan vi "pr. automatik" reagerer og tænker om mennesker vi møder. ​Det var levende og interessant.


Anny Pedersen

En tydelig gennemgang af de centrale / vigtige elementer i mindfulness. Introduktionen gav mig en følelse af afslappethed og indre ro. Det virker – og det er superenkelt.

Lisbeth Friis
Fysioterapeut Fysioplan

Jeg fik indsigt i hvad mindfulness er. De guidede øvelser undervejs var gode og virkede dejligt afslappende.
Jeg har allerede efterfølgende gjort brug af øvelserne.

Helle Ussing
Rejserådgiver DSB

Det var en fin introduktion. Jeg vidste intet om mindfulness og blev nysgerrig. Det var klart og forståeligt og Ullas engagement i mindfulness griber tilhørerne.

Pia B. Nielsen

Senior Associate

At ens hverdag nemt kan fungere, selv om man ikke hele tiden kigger på klokken. At man gør det i sit eget tempo i stedet for. Det var at få en øvelse i at slappe af, uden at sove.

Michelle Andreasen

Teamleder Carlsberg

En oplevelse af en ny og spændende måde, at skabe ro i krop sjæl på.
Mindfulness vil være til gavn og glæde for mange virksomheders medarbejdere.

Mogens Pedersen

Jeg fik et stort udbytte ud af introduktionen, det var dejligt at få lidt baggrund med for mindfulness.
Ulla er en rigtig god formidler og jeg finder ro og balance i hendes lektioner.

Ulla Frisgaard
HR-konsulent Post Danmark

Jeg fik en viden om teknikker til hvordan meditation virker. Der var nogle gode og nemme øvelser undervejs. Dejligt afstressende.
Ulla har selv en ro, der smitter af på deltagerne. Hun er god til at fortælle at vi alle kan være med på mindfulness på forskellige plan.

Helle Fenneberg Jørgensen
Receptionist

Rigtig meget positivt. Enkle metoder til at håndtere hverdagens mange gøremål. Det er positivt, at der ingen facitliste er, og det er én selv, der er aktøren. De mange små øvelser giver et utroligt godt billede af hvad mindfulness er.
Spændene, at være med til og mærke på egen krop. Håber at vores arbejdsplads vil tage mindfulness til sig.

Lotte Møller
Udviklingskonsulent Post Danmark

KONTAKT DIN STRESSKONSULENT I DAG

Drømmer du om en hverdag med mindre stress og mere overskud?

​Som stresscoach kan jeg hjælpe dig, som er ramt af stress og dig, som vil forebygge stress. Selvom det kan føles uoverskueligt, så kan jeg hjælpe dig til et liv uden stress.

​Jeg hjælper primært stressramte i Fredericia, Vejle, Kolding og Middelfart.

Vil du booke en tid eller høre mere? Kontakt mig på telefon 60 16 08 53 eller send en mail til info@tilstedeinuet.dk. Jeg glæder mig til at høre fra dig.

​Til Stede I Nuet

CVR-nummer: 33344163

Skærbækvej 114, 7000 Fredericia

Få rutevejledning her

Du er altid velkommen til at kontakte mig ved at sende en SMS eller en e-mail.

Telefon: 60 16 08 53

​E-mail: info@tilstedeinuet.dk